Den amerikanske biltur med Daniella Moyles

Hun bor å reise, men dette eventyret ville være hennes største ennå. Irsk modell Daniella Moyles gjorde den ultimate amerikansk biltur. Og hun tok kjæresten homebird, Dara- og oss-langs for turen.

Jeg elsker å reise. Det er mellom 189 og 196 land på jorden, avhengig av hvilken kilde du lese, og som det står, jeg har utforsket bare 30 av de. Jeg har en verden kart på soverommet mitt veggen med en PIN-kode på hvert sted, og hver liten pin representerer noen stor minner...

At kartet interesserer meg hver morgen, forestille alle stedene jeg har ennå å se, og alle de jeg har ennå å møte. Noen ganger vil jeg våkner opp dagdrømmer om Tokyo, oppretter hva byen føles eller lukter på denne eksakte øyeblikket. Andre ganger, vil det være munkene i Nepal, afrikanske slettene eller eskimoene fra østlige Sibir til Alaska. Jeg tror det er denne bevisstheten av verden som holder meg låst i en evigvarende tilstand wanderlust.

Reiser jeg har begitt seg ut på siden jeg var gammel nok til å utforske verden på min egen er utenfor allfarvei. Det hele startet med en sommer tilbrakte i Sagres, en liten surfing landsby så langt sør-vest for Portugal det føltes som du kan falle av kontinentet. Siden da har jeg sett og lært noe uforglemmelig. Jeg har satt en vulkansk våren i en islandsk lavafelt, dekket topp til tå i silica gjørme; snakket med israelere og palestinere på begge sider av veggen som skiller dem. hval så-på solnedgangen fra det østligste punktet i Australia; hjalp lokale fiskere fanger min middag i Santorini, Hellas; kontrakt denguefeber på en elephant sanctuary i Chaing Mai, Nord-Thailand; følte haunting luften som fortsatt henger over Auschwitz i Polen drevet en Mustang på 101 helt fra San Diego til San Francisco langs Stillehavskysten, og jeg kan fortelle deg, uten tvil, at etiopiske Air har de mest komfortable putene i alle luftfart.

Kjæresten min Dara og jeg har vært sammen i over to år. Jeg falt for hans mange sjarmerende, slag, morsomme kvaliteter. Det skjedde lett. Vi var godt egnet i så mange måter, unntatt våre ambisjoner for reise-bare emnet som vi var motpoler. Ikke noe som gjorde det på prioriteringslisten sin, hans historier om roaming utvidet til en post forlate Cert J-1 tre år tidligere, mens, opprørende som dette høres, jeg klatret Kilimanjaro og besøkte Good Hope barnehjemmet i Tanzania mellom vår første og andre datoer. Vi var en merkelig sammenkobling i respekt. Det tok to år byen helg bryter og et par kort ferie, hver gang flytter litt lenger bort med litt mindre planlegging, endelig pop det store spørsmålet: kan vi dra på et eventyr?

For å gjøre ham inn i idé, bestemte jeg mot foreslå en camping tur i en søramerikanske regnskogen eller backpacking feriere med India. Jeg trodde en bucket list-vanlig kan finpusse sin interesse og gjenopplive gode J-1 minner for å hjelpe min innsats. Dette var en tur jeg hadde alltid ønsket å ta. Bilferie i Amerika, vestkysten til østkysten, med alt det skitne syd kunne tilby i mellom. Jeg hadde en liste over inspirerende reise anføres klar til brann var jeg møte noen motstand på sin side, men det var ingen. Han elsket ideen. Han elsket det, til tross for det faktum at jeg presentert det for ham bare et par uker før foreslåtte avreisedato. Spontanitet

aldri sett slik god. På 17 April reiste vi til California, med enveis billett og en vag ruteplanlegging.

Vi kom til Los Angeles sent og tilbrakte vår første natt på en Travelodge near LAX. Det var en Eighties tid kapsel, mahogny alt med en side av neon. Både av oss hadde tilbrakt tid i Los Angeles før, så vi var opptatt av å videre usett beite. Jeg våknet altfor tidlig neste morgen med sommerfugler i magen og tanker om frokost.

Bortsett fra de reiser, jeg er en ivrig café-hunter, frokost er det eneste måltidet jeg virkelig bryr seg om. Etter en snakke med noen venner fra LA over en omelett i Foodlab på Santa Monica Boulevard, vi lager leiebilen høy med bagasjen og junk food, og til Palm Springs. Første stopp, Coachella festival.

Vi vil ikke snakke om roulette sagaen som fulgte. Jeg vil bare si Las Vegas 1:Dara 0. Neste dag ble stort sett tilbrakt-mennesker på Gabi man Ami, det beste stedet på stripen, før en rask fly til Houston, Texas, hoppe en øde dagen lang kjøretur gjennom New Mexico.

Alt er virkelig større i Texas. Houston er enorme, krypende og umulig å navigere uten bil. Mat delene er stor, men himmelske, og hver rett er ledsaget med kjeks eller grits. Jeg var døende for å prøve en bolle med gumbo med en øl, så det var den første anløpshavn, på The Hay Merchant på Westheimer Road. Vi fulgte opp dette med en tilfeldig tur til Nasa!

Johnson Space Centre er plassert i Houston og åpent for publikum. Space-programmet ble trukket av Obama administrasjon i 2010, men de jobber i Orion romskipet, som vil sende astronauter til Mars rundt år 2020. Vi fikk se work-in-progress Orion håndverket og en ekte, kolossale romfergen, samt besøke nedlagt oppdrag kontrollsenteret som bemannet 1969 månelanding-for mye spenning for oss begge.

Sign Petition
You have JavaScript disabled. Without it, our site might not function properly.

Privacy Policy

By signing, you accept Care2's Terms of Service.
You can unsub at any time here.

Having problems signing this? Let us know.